اهمیت پزشکی سوسریها

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 3:12 ب.ظ

اهمیت پزشکی سوسریها

اهمیت پزشکی سوسریها ، سوسریها ، سوسریهای آلمانی ، انواع سوسریها در ایران ، سوسریهای آمریکایی ، سوسک ها ، از بین بردن سوسک ها ، مبارزه با سوسک ها ، سمپاشی سوسک ها ، سمچاشی سوسریها

اهمیت پزشکی سوسریها

سوسریها ناقل مکانیکی بسیاری از بیماری ها بوده و طبق بررسی های بعمل آمده تعداد زیادی از باکتری ها ( مانن اشرشیا ، کلی ، شیگلا ، سالمونلا و … ) ، ویرو سها ، انگلهای تک یاخته ( مانند آنتاموبا ، ژیاردیا و … ) را با پاها و قطعات دهانی و فضولات خود منتقل می کنند . همچنین آنها بوی نامطبوع و تهوع آوری از خود تولید می کنند که مربوط به مایع روغنی شکلی است که از غدد انها ترشح شده و ظروف و مواد غذایی را آلوده می کنند .

سوسریهای مهم خانگی ایران

۱- Belatella germanica یا سوسری آلمانی : یکی از انواع متداول سوسریهاست که در مساکن انسانی به سر می برد . رنگ آن زرد تا قهوه ای و طول بدنش ۱۶-۱۴ میلی متر است .پشت سینه اول دو نواد دیده می شود ، بالها به رنگ روشن و هر دو جنس دارای بال هستند . این نوع سوسریها در بسیاری از نقاط ایران انتشار دارند و از نظر انتقال بیماری بسیار خطرناکند زیرا در اکثر خانه ها یاانتفت شده و از همه نوع مود غذایی استفاده می کنند .

۲- Blatta orientalis : بدن این سوسری ها فاقد مو است و بالها در نرها کوچکتر از شکم و در ماده ها خیلی کوچک است بطوریکه به نظر می رسد فاقد بال است . رنک این نوع سوسری قهوه ای سوخته و طول بدن آن۲۵-۱۸ میلی متر می باشد . این نوع سوسری بیشتر در شب فعال بوده و میزبان خاص تخم انگل ها هستند .

۳- Periplaneta americana : در سوسریهای آمریکایی قسمت پشتی سینه اول ، دارای لکه های زرد کم رنگ و رنگ بالها قهوه ای روشن است و طول بدشان نیز ۴۰-۳۰ میلی متر می باشد .

۴- Periplaneta australasia : طول بدن آن ها ۳۰-۲۴ میلی متر بوده و بال ها بور و به رنگ زرد می باشد . این نوع سوسری در اغلب نقاط دنیا دیده می شود .

اهمیت پزشکی سوسریها , سمپاشی سوسک , سمپاشی سوسک ریز , سمپاشیشرکت معتبر سمپاشیشرکت معتبر سمپاشی سوسک آشپزخانهسمپاشی در تهرانگندزدایی اصولیسمپاشی منازل , سمپاشی سوسک منازل , سمپاشی موشسمپاشی ساس , سمپاشی , سمپاشی سوسک فاضلاب , سمپاشی مورچه  , موریانه , سمپاشی موریانه , ضرورت سمپاشی مورچه , زندگی مورچه ها

سمپاشی سوسک ، سمپاشی موش ، سمپاشی سوسک فاضلاب ، سمپاشی منازل ، سمپاشی در تهران ، کنه و بیماری های منتقله از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *