تب راجعه کنه ای

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 6:50 ب.ظ

تب راجعه کنه ای

تب راجعه

تب راجعه کنه ای

تب راجعه کنه ای چیست ؟

تب راجعه نوعی بیماری عفونی است که عامل بیماری آن چندی گونه باکتری از خانواده بورلیا می باشد و با حملات متناوب تب همراه است و به مدت دو تا نه روز ممکن است به طول بیانجامد. این باکتری ها در خارج از گلبول قرمز یافت می شوند . انتقال عامل بیماری تب راجعه از طریق بزاقی (گزش ) کنه ها می باشد . به توجه به اینکه کنه ها ترجیحا در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنند و قادر به مهاجرت به نقاط دور دست نمی باشند ، به همین علت بیماری همه گیر نمی شود .

راه های انتقال بیماری

بیماری تب راجعه مستقیما از طریق انسان به انسان قابل انتقال نبوده و فقط از طریق خونخواری کنه ها از انسان آلوده و سپس گزش انسان دیگر صورت میگیرد .خونخواری کنه ها ۵ الی ۲۰ دقیقه طول میکشد و عامل بیماری تا آخر عمر در بدن کنه می ماند در واقع کنه تا آخر عمر خود آلوده بوده و از طریق تخمدان به نسل بعدی نیز انتقال می دهد.

علایم بیماری تب راجعه

 

در ابتدا با تب ، لرز تکان دهنده ، سردرد و خستگی ظاهر میشود . سایر علائم شامل درد عضلات و مفاصل ، بی اشتهائی ، سرفه خشک و گاهی شبیه سرماخوردگی است و روز به روز به شدت بیماری اضافه می شود .

 

اقدامات پیشگیری کننده

 

آموزش بهداشت به مردم به منظور شناساندن علائم ، راههای انتقال و پیشگیری از بیماری به آنها .

بیماریابی : جهت قطع زنجیره انتقال بیماری و پیداکردن سریع مخازن آلوده و درمان بموقع و کامل آن نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد .
مبارزه با ناقل بیماری : در مباحث گذشته در مورد مبارزه با کنهها صحبت کردیم . رجع شود به بیماری های منتقله از کنه ها

تب راجعه کنه ای , سمپاشی سوسک , سمپاشی سوسک ریز , سمپاشیشرکت معتبر سمپاشیشرکت معتبر سمپاشی سوسک آشپزخانهسمپاشی در تهرانگندزدایی اصولیسمپاشی منازل , سمپاشی سوسک منازل , سمپاشی موشسمپاشی ساس , سمپاشی , سمپاشی سوسک فاضلاب , سمپاشی مورچه  , موریانه , سمپاشی موریانه , ضرورت سمپاشی مورچه , زندگی مورچه ها

سمپاشی سوسک ، سمپاشی موش ، سمپاشی سوسک فاضلاب ، سمپاشی منازل ، سمپاشی در تهران، مضرات کک حشرات ناقل بیماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *