دستگاه دورکننده حشرات بهتر است یا سمپاشی کردن؟

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 5:09 ب.ظ

یکی از سوال هایی که بسیاری را به خود درگیر کرده, آن است که بهترین راه خلاص شدن از شر حشرات چیست؟ دستگاه دورکننده حشرات بهتر است یا سمپاشی کردن؟

در این مقاله قصد داریم که به طور تخصصی دستگاه دورکننده حشرات را بررسی کنیم, پیش از خرید دستگاه حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

آشنایی با دستگاه دورکننده حشرات

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش میاید آن است که آیا واقعا این دستگاه ها باعث دفع و دوری حشرات می شوند؟

به دستگاه های دورکننده حشرات, اولترا سونیک نیز می گویند. اساس کار این دستگاه ها امواج فراصوت هستند. این دستگاه با تولید امواجی با طول موج های کوتاه (یعنی امواجی که در آستانه شنوایی انسان نیستند و به اصطلاح به این امواج فراصوت نیز می گویند) که فقط برای حشرات و جانوران قابل شنیدن است, سبب دوری و دفع آن ها می شوند.

اختلال در انجام فعالیت های حشرات و جانوران

صدا نقش مهمی را در زندگی برخی از حشرات و جانوران ایفا می کند. برخی از حشرات یا جانوران با ردیابی صدا می توانند با هم نوعان خود ارتباط برقرار کنند و یا مسیر خود را پیدا کنند.

بنابراین تولید امواج فراصوت در رفتار و فعالیت های عادی آن اختلال ایجاد می کند. اما تا کنون دفع حشرات به کمک دستگاه دورکننده حشرات ثابت نشده است, بنابراین بهتر است قبل از خرید این دستگاه ها با سازمان استاندارد تماس بگیرید و از آن ها تاییدیه خرید محصول را بگیرید.

در یک آزمایشی که در یکی از دانشگاه های آمریکا انجام شده است, محققان تاثیر دستگاه دورکننده حشرات را بر روی سوسک های ریز کابینتی بررسی کرده اند. در این آزمایش که از سه دستگاه اولتراسونیک که به لحاظ خروجی فرکانس با هم متفاوت بودند استفاده شده است, نتایج بدست آمده نشان داد که این دستگاه ها هیچ تاثیری بر دفع حشرات ندارند.

گول تبلیغات دستگاه دورکننده حشرات را نخورید!

در ادامه برخی از توجیه هایی را که فروشندگان دستگاه دورکننده حشرات برای عدم نتیجه گرفتن از دستگاه به شما می گویند را در اختیارتان قرار می دهیم.

  • از شما می خواهند یک الی دو ماه صبر کنید تا نتیجه دفع حشرات را ببینید.
  • عدم کارکرد به دلیل جا به جایی فاز و نول برق شما است.
  • معمولا می گویند که برای پوشش دهی کامل منزل و رسیدن به نتیجه باید یک الی دو دستگاه دیگر نیز تهیه کنید. البته این موضوع به متراژ منزل شما بستگی دارد.
  • دیوارهای منزل عایق نیستند بنابراین امواج از دیوارها عبور کرده و تاثیری بر حشرات نمی گذارند.
  • برخی از فروشندگان در کنار فروش دستگاه به شما مقداری سم نیز می دهند که در صورت مواجه با حشرات بر روی آن ها سم بریزید!!! اگر قرار بر سم ریختن باشد, آیا سمپاشی بهتر نیست؟؟؟

البته باید در نظر بگیرید که این روش بر روی جوندگان تاثیر داشته است اما جوندگان قابلیت این را دارند که با محیط سازگاری داشته باشند. پس از نصب این دستگاه ها به سرعت جوندگان دور خواهند شد اما مدتی بعد  تاثیر این دستگاه از بین خواهد رفت و در نتیجه دوباره جوندگان باز می گردند.

بیشتر بخوانید: بهترین شرکت سمپاشی در تهران چیست؟

دستگاه دورکننده حشرات یا سمپاشی؟

اگر با چند شرکت مختلف تماس بگیرید و از قیمت ها آگاهی پیدا کنید, متوجه می شوید که سمپاشی از هر لحاظ بهتر از استفاده از دستگاه دورکننده حشرات است. هم به لحاظ اقتصادی ارزان تر است و هم از لحاظ نتیجه گیری, نتیجه واقعی به شما می دهد و شما برای مدتی از شر حشرات خلاص می شوید.

البته پس از مدتی که اثر سم از بین رود ممکن است که دوباره حشرات بازگردند, اما به هرحال نسبت به استفاده از دستگاه های تولید کننده امواج فراصوت بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *