روش های خانگی دفع موریانه

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 11:54 ب.ظ

دفع موریانه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. در این مقاله قصد داریم چند روش خانگی برای دفع موریانه ها معرفی کنیم.

موریانه ها حشراتی هستند که در مدت چند سال می توانند خانه اتان را خراب کنند. نکته بد ماجرا اینجاست که در ابتدا اصلا متوجه حضور آن ها نمی شوید. زمانی متوجه حضور آن ها می شوید که با وسایل خراب شده مواجه شدید!

علائم وجود موریانه در خانه

برای دفع موریانه ها ابتدا باید متوجه حضور آن ها شوید. اگر این سوال برایتان پیش آمده است که از کجا می توان متوجه حضور موریانه در خانه شد, باید بگوییم که باید دنبال نشانه ها بگردید. نشانه هایی که هشدار وجود موریانه ها را در خانه می دهند :

چوب ها

اگر لوازم و اثاث چوبی زیادی در خانه اتان دارید باید بیشتر مراقب باشید. کنار دیوارها و لبه های کف های چوبی را هفته ای یکبار به دقت چک کنید تا متوجه شوید خوردگی های ریز دارند یا خیر.

مشاهده بال

شاید این موضوع را نمی دانستید ولی موریانه ها حشراتی بالدار هستند. در کنار پنجره ها یا سایر نقاط خانه مخصوصا مکان هایی که چوبی هستند یا چوب در آن جا وجود دارد, اگر بال مشاهده کردید به آن معنا است که این حشرات با شما زندگی می کنند. بال موریانه ها شبیه بال مورچه است.

روش های دفع موریانه در خانه

در ادامه روش های ساده ولی کاربردی و موثر برای دفع موریانه را خدمتتان عرض می کنیم:

حذف رطوبت

به دلیل علاقه مندی این حشرات به رطوبت, برای دفع موریانه ها تمام وسایل و لوازم چوبی تان را خشک نگه دارید. موریانه ها نمی توانند در خشکی زیاد دوام بیاورند. اگر لوازم چوبی برای مدتی مرطوب بمانند, احتمال حمله موریانه ها بسیار زیاد است.

استفاده از روغن نئیم

یکی از راه های دفع موریانه ها استفاده از نوعی روغن است که باعث مرگ آن ها می شود. به محض تماس موریانه ها با این روغن از بین خواهند رفت. روغن را در محلی که می دانید یا احتمال می دهید موریانه ها حضور دارند بریزید.

روغن نئیم ماده ای غیر سمی است و برای انسان ها ضرری ندارد. اما تماس آن با چشم می تواند مشکل ایجاد کند. هنگام استفاده از آن بسیار دقت کنید.

محلول سرکه و آب لیمو

سرکه ماده ای بی نظیر برای دفع موریانه ها و به طور کلی حشرات است. سرکه به راحتی می تواند موجب مرگ موریانه ها شود. کافی است یک فنجان سرکه را با نصف فنجان عصاره لیمو ترکیب کنید. و محلول مورد نظر را به مناطقی که موریانه ها هستند اسپری کنید.

اسپری بوراکس

یکی دیگه از راه های دفع موریانه ها استفاده از اسپری بوراکس است. اما توجه داشته باشید که برای استفاده از این راه باید آن را در فضاهای باز انجام دهید. به مقدار نصف فنجان پودر بوراکس را در یک گالن آب داغ بریزید. مخلوط را هم بزنید تا پودر کاملا در آب حل شود. سپس مناطقی را که فکر می کنید موریانه در آن جا حضور دارد را اسپری کنید.

همچنین می توانید لوازم چوبی را در فضای باز قرار دهید و این محلول را بر روی آن اسپری کنید. یک الی دوبار دیگر این کار را انجام دهید به راحتی از شر موریانه ها خلاص می شوید.

ساخت توپ بوراکس

یکی دیگر از راه های دفع موریانه ها ساخت توپ بوراکس است. برای ساخت این ترکیب مقدار یک فنجان پودر بوراکس را با ۱٫۸ ام فنجان شکر و مقدار نصف فنجان آرد در ظرفی مخلوط کنید. مقدار کمی آب اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شکل خمیری به خود بگیرد. یک دستکش دست کنید و خمیر را به اندازه دانه های زیتون گلوله کنید.

۳ عدد از توپ ها را در نزدیکی موریانه ها قرار دهید و مقداری آب بر روی آن اسپری کنید. بویی که از خود تولید می کند باعث جذب موریانه ها می شود. زمانی که توپ ها خشک شدند آن را مجدد تعویض کنید.

 

مطالب مفید خواندنی: قیمت سمپاشی منازل در تهران چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *