سمپاشی منازل چه زمانی بهتر است صورت گیرد ؟

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 4:49 ب.ظ

با گرم تر شدن هوا معضل حضور حشرات موذی مانند سوسک و موش در منازل و معابر گریبان گیر بسیاری از ایرانیان می شود . حشرات موذی علاوه بر ایجاد مزاحمت برای اعضای خانه، موجب آلودگی در خانه و بروز بیماری می شوند و سلامت اعضای خانه را به خطر می اندازند . گاهی مشکل با یک اسپری ساده حل می شود اما در خانه های قدیمی تر یا در مواردی که حشرات موذی خانواده بزرگی تشکیل داده اند، کار به همین آسانی نیست و باید به فکر سمپاشی خانه افتاد . سمپاشی منازل باید حتما با رعایت نکاتی انجام شود که هم کار به درستی انجام شود و هم منجر به مسمومیت تنفسی نشود .

همواره توصیه می شود که سمپاشی منازل خود را به یک شرکت معتبر بسپارید تا با یکبار سمپاشی، ضمانت یک یا چند ساله عدم حضور حشرات را در خانه به شما دهد .

انتخاب سم مناسب

هر کدام از حشرات موذی ( سوسک، موش، ساس و … ) در مقابل سموم رفتار مختلفی از خود نشان می دهند . بنابراین برای این که حشرات موجود در خانه را از بین ببرید، ابتدا باید آن ها را شناسایی کرده و سپس سم تاثیر گذار بر روی آن ها را انتخاب کنید . همچنین پیشنهاد می کنیم سم را خودتان از عطاری یا موارد مشابه تهیه نکنید . سم ماده ای خطرناک است و برخی انواع سم اثر طولانی مدت دارند که برای سلامت شما خطرناک هستند .

اقدامات ضروری قبل و بعد از فرآیند سمپاشی

قبل از سمپاشی

  • به وسیله پارچه و یا چیزهای دیگر روی کل وسایل منزل را بپوشانید .
  • تخلیه کردن محل . مخصوصا کودکان، سالمندان و خانم های باردار را از محل سمپاشی دور کنید .
  • دور کردن پرندگان و حیوانات خانگی از محل های سمپاشی
  • خارج کردن مواد غذایی از محل سمپاشی

بعد از سمپاشی

  • بعد از اتمام سمپاشی، سریعا وارد منزل نشوید، زیرا بخار سموم تا مدتی در منزل وجود دارد .
  • بعد از سمپاشی حتما درها و پنجره ها را باز بگذارید تا بخارات و بوی نامطبوع حاصل از سموم از منزل خارج شود .
  • دست خود را به کف یا دیوارها نزنید اما می توانید میزها یا سایر سطوح را تمیز کنید .

بهترین زمان سمپاشی برای انواع حشرات موذی

باید به این نکته توجه نمود که اگر سمپاشی در موقع مناسب انجام نشود امکان دارد هیچ نتیجه مثبتی نداشته باشد و کاملا بی فایده باشد .

زمان مناسب سمپاشی برخی از حشرات موذی در زیر آمده است :

سوسک فاضلاب : در چند سال گذشته سوسک فاضلاب غیر از سیستم فاضلاب در سقف کاذب هم یافت می شود . پس اگر سقف کاذب مد نظر باشد زمان خاصی ندارد و در اولین زمان ممکن باید عملیات سمپاشی انجام شود تا از گسترش آن ها جلوگیری شود . اما اگر سیستم فاضلاب مد نظر باشد، بهترین زمان سمپاشی  از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور می باشد چون تقریبا تمامی حشرات در بهار شروع به تخمگذاری و رشد می کنند .

پشه خاکی : اگر داخل محیط زندگی انسان رخنه کرده و تخمگذاری کرده باشد، باید در سریعترین زمان مناسب به پاکسازی محیط اقدام نمود اما اگر در فضای آزاد باشد بهترین زمان سمپاشی از اوایل فروردین می باشد .

مگس خانگی : به محض گرم تر شدن هوا سرو کله مگس ها هم پیدا می شود و بهترین زمان سمپاشی تقریبا از اوایل خرداد می باشد .

سوسک ریز آشپزخانه : بهترین زمان سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه، بعد اظهر به سمت شب می باشد .

ساس تختخوابی : ساس ها بیش تر در زمان تاریکی شب فعالیت می کنند و در زمان روشنی روز معمولا در مخفی گاه های خود پنهان می شوند . بهترین زمان سمپاشی ساس

تختخوابی صبح اول وقت می باشد .

کنه : برای کنه هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر زمان می توان عملیات سمپاشی را انجام داد .

موش خانگی : موش ها به جهت خونگرم بودن هیچ محدودیت زمانی برای تولید مثل و شرایط زیستی ندارند و به تناسب آن برای سمپاشی موش ها هیچ محدودیتی وجود ندارد .

سخن پایانی

اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای سمپاشی منازل خود هستید، می توانید روی همکاری شرکت سمپاشی نگارین تندیس حساب باز کنید . این شرکت با بهره گیری از متخصصین مجرب و حرفه ای بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد . شرکت سمپاشی نگارین تندیس درصدد این است که با حداکثر تاثیر و حداقل هزینه بتواند رضایت مشتریان خود را جلب نماید . جهت برقراری ارتباط با شرکت سمپاشی نگارین تندیس با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

تلفن های تماس : ۰۲۱۷۷۹۲۰۲۱۹ – ۰۹۱۰۱۸۶۷۳۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *