سوسک ها از کجا می آیند ؟

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 7:07 ب.ظ

همه ما با دیدن اولین سوسک در خانه مان از خود می پرسیم که سوسک ها از کجا می آیند ؟ و یا اصلا علت آفرینش سوسک چیست ؟

سوسک چیست ؟

سوسک ها یا سوسری ها از رده حشرات هستند . این حشرات از خط استوا تا قطب ها یافت می شوند . آناتومی سوسک به گونه ای است که می تواند در صورت قطع شدن سرش تا چند هفته زنده بماند . با ما در این مقاله همراه باشید تا بفهمیم که سوسک ها از کجا می آیند ؟

سوسک ها از کجا می آیند ؟

بعضی از افراد فکر می کنند که سوسک ها تنها در خانه های کثیف یا قدیمی پیدا می شوند . اما احتمال حضور این مهمانان ناخوانده در همه جا، حتی خانه هایی که کوچکترین کثیفی هم در آن ها دیده نمی شود، ممکن است .

ممکن است از اول که شما به خانه تان آمدید، سوسک ها در آن جا حضور داشته باشند . سوسک ها همچنین به راحتی به مکان های جدید می روند . پس ممکن است آن ها همراه شما به مکان زندگی تان آمده باشند . ممکن است از وسایل همسایه هایتان خارج شده باشند یا از محیط بیرون وارد خانه تان شوند .

سوسک ها چگونه وارد خانه می شوند ؟

سوسک ها از طریق کیسه های خرید، جعبه های پلاستیکی، اثاثیه منزل و مبلمان وارد خانه می شوند . پس همواره کیسه های خرید را قبل از وارد شدن به خانه بررسی کنید . جعبه های پلاستیکی مکان مناسبی برای سوسک ها هستند پس حتما در صورت استفاده نکردن این جعبه ها را دور بیندازید . کودکان شما ممکن است سوسک را از طریق کوله پشتی یا از طریق ظرف غذایشان به منزل بیاورند پس همواره این موارد را بررسی کنید تا از شر سوسک ها در امان بمانید .

سوسک ها همچنین می توانند از طریق لوله کشی وارد خانه شوند، آن ها از طریق لوله کشی بین ساختمان ها می توانند جا به جا شوند . برای جلوگیری از جا به جایی سوسک ها سوراخ دیوارها و لوله ها را ببندید .

فاضلاب ها و آبکشی ها نقاط دیگر ورود سوسک ها هستند . تعمیر سیستم های فاضلابی می تواند مانع ورود سوسک ها شود .

چرا سوسک ها شب بیرون می آیند ؟

سوسک ها معمولا در هنگام شب بیرون می آیند تا از آن چه که در خانه پیدا می شود، تغذیه نمایند . سوسک ها در حقیقت همه چیز می خورند . ته مانده غذا یا غذایی که روی کف خانه ریخته، غذای حیوانات، آشغال های کنار یخچال یا دور سطل آشغال و مواد زاید جا مانده روی اجاق گاز . بهترین راه برای خلاص شدن از دست این حشرات موذی تمیز نگه داشتن خانه و به خصوص آشپزخانه است . پس همواره خانه خود را تمیز نگه دارید .

آیا سوسک ها در روز بیرون نمی آیند ؟

نه، اینطور نیست و سوسک ها علاوه بر شب در روز  هم فعالیت دارند . اگر در طول روز هم در خانه سوسک می بینید، یعنی با هجوم بی سابقه ای مواجه شده اید . فعالیت روزانه معمولا بدین معناست که خانه شما آنقدر سوسک دارد که مجبور هستند برای رقابت بر سر غذا در زمان غیر ایده آل هم بیرون بیایند . در صورت دیده شدن سوسک ها در روز بدون معطلی با یک شرکت سمپاشی تماس حاصل فرمایید .

سخن پایانی

سوسک ها حامل انواع بیماری ها هستند و باعث مسمومیت غذایی و حتی آلرژی می شوند  . بنابراین در صورت مشاهده انواع سوسک ها در خانه تان با شرکت سمپاشی نگارین تندیس تماس حاصل فرمایید و سمپاشی سوسک ها را به دست این شرکت بسپارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *