ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 3:06 ب.ظ

ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی – یکی از خطرناک ترین و مرگبار ترین ویروسی که امروزه دنیا را درگیر خود کرده و واقعا جوامع را به فلجی کشانده ویروس کرونا می باشد. این ویروس ناشناخته با هجومی وحشیانه انسان ها را مورد تهاجم قرارداده و متاسفانه جان بسیاری راگرفته است.

مراقبت از این بیماران احتیاج به شرایط خاص خود دارد. علاوه بر استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن دست ها و البسه احتاج مبرم به نگهداری از بیمار کرونایی تحت قرنطینه خاص می باشد. ضد عفونی کردن اتاق بیمار کرونایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای سمپاشی منازل ، شرکت ها و مکان های دیگر با مشاورین سمپاشی نگارین در ارتباط باشید.

از این رو در ادامه به بررسی این مطلب بسیار مهم می پردازیم.

 

مراقبت و قرنطینه بیماران کرونایی

مراقبت و قرنطینه بیماران کرونایی به دو صورت انجام می پذیرد.

  • قرنطینه و درمان در بیمارستان تحت شرایط خاص

  • قرنطینه و درمان در منزل که هر کدام شرایط خاص خود را دارد.

در مورد درمان و قرنطینه در بیمارستان کلیه پرسنل درمانی با حفظ اصول بهداشتی و آموزش های خاصی که دیده اند به امر درمان بیماران می پردازند. تمام مراحل به صورت کاملا بهداشتی و علمی صورت می پذیرد. مراحل درمان و ضد عفونی بخش ها و اتاق های بیماران کرونایی طبق پروتکل های بهداشتی و اعلام شده انجام می گیرد. ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مراقبت و قرنطینه بیماران کرونایی

درمان و قرنطینه خانگی

در بعضی مواقع و موارد به هردلیلی ممکن است که این درمان یا ادامه آن در منزل و قرنطینه خانگی انجام گیرد. این نیز با راهنمایی های کادر درمان و پزشکی امکان پذیر است. در این روند باید تحت نظارت پزشک تمامی فعالیت ها را انجام داد. در نهایت لازم است تا به ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی در منزل هم پرداخت.

 

ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی

یک از ضروریات اتاق نگهداری بیمار کرونایی تمیز نگه داشتن و ضدعفونی کلیه لوازم اتاق می باشد. این تمیزی بایستی از مواد مورد تائید پزشک درمانگر باشد. درصد و نوع مواد ضد عفونی کننده بایستی طوری در نظر گرفته شود که به بیمار آسیبی نرساند. موقع ضدعفونی کردن حتما بایستی گردش هوا انجام گردد تا بوی ناشی از مواد ضدعفونی کننده آسیبی به بیمار نرساند.

 

شرایط افراد مشغول به کار ضدعفونی

شرایط افراد مشغول به کار ضدعفونی

فرد یا افرادی که به کار مشغول هستند حتما از ماسک های فیلتر دار وعینک یا شیلد استفاده کنند. در صورت امکان حتما از روپوش و کلاه یک بار مصرف و روکش استریل برای کفش استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به این وسایل حتما لباس ها را تعویض و ضد عفونی کنید. سپس در آفتاب خشک پهن کنید. حتی بعد از خشک کردن اتوکشی کنید. خود شخص هم حتما استحمام کرده و در پایان حمام را  ضد عفونی کند.موقع ضدعفونی کردن اتاق از ورود دیگر افراد به هر دلیل حتی با ماسک به اتاق قرنطینه بیمار جلوگیری شود. تمام لوازم اضافه را درون دو عدد نایلون بسته و در سطل رباله بیاندازید. حتما مطمئن باشید که هی چکدام از پلاستیک ها پارگی نداشته باشند. به هیچ وجه کیسه را در کوچه و یا خیابان رها نکنید.

 

عملیات پس از ضدعفونی کردن

بعد از ضدعفونی کردن اتاق و لوازم بهتراست کلیه لوازم مورد استفاده از ظروف تا لباس همه یک بار مصرف انتخاب شود. تا بهبودی کامل فقط از این البسه یک بار مصرف استریل و ظروف غیر پلاستیک و استریل استفاده شود. درصورت استفاده از ظروف معمولی حتما بعد از استفاده در آب جوش نگهداری و بعد از حداقل ۵دقیقه با مایع ظرفشویی شسته شود. حتما اتاق محل قرنطینه از نور مستقیم خورشید بهره بگیرد و گردش هوای نرمالی داشته باشد.

 

موادضدعفونی کننده سطوح

مواد ضدعفونی کننده سطوح از درصد الکل بیشتری برخوردار است. به خاطر همین نباید برای ضدعفونی کردن دست استفاده شود. زمانی که از ضدعفونی کننده سطوح استفاده می شود باید حداقل ۳۰ثانیه روی سطوح بماند تا اثر نابودکنندگی خود را به نحو خوبی انجام دهد. بعضی افراد بعد از اسپری کردن روی سطح سریع آن را خشک می کنند که این کار کاملا اشتباهی است.

 

نحوه ساخت محلول ضد عفونی کننده سطوح

برای اطلاع شما عزیزان نحوه ساخت یک نمونه این محلول را می نویسیم.

بک پیمانه پرکلرین معادل ۵ گرم وزن دارد. آن را در یک لیتر آب گرم حل نموده و در فاصله زمانی هر یک دقیقه یک بار خوب به هم بزنید تا محلولی یک دست فراهم شود. به این محلول، محلول مادر می گویند. در صورتی که بخواهید اتاق قرنطینه و منزل را ضدعفونی کنید با  دو برابر آب رقیق کنید و اسپری کنید. این کار در روند ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی نقش اساسی دارد.

برای سمپاشی منازل ، شرکت ها و مکان های دیگر با مشاورین سمپاشی نگارین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *