ضدعفونی کردن سطوح مختلف و نکاتی درباره آن

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 4:49 ب.ظ

با شیوع اپیدمی کووید-۱۹ مسئله ضدعفونی کردن مخصوصا ضدعفونی کردن سطوح بسیار اهمیت پیدا کرده است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی این ویروس می تواند تا حداقل ۹ ساعت بر روی سطوح مختلف فعال بماند.

بنابراین هرگاه که در بیرون از منزل هستید و از وسایل الکترونیکی خود استفاده می کنید, قبل از ورود به خانه باید کامل آن ها ضدعفونی کنید. همچنین در محل کار, قبل از استفاده باید تمامی وسایل خود را ضدعفونی کنید و سپس استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم که نحوه ضدعفونی کردن سطوح را به شما آموزش دهیم. در ادامه همراه ما باشید:

اصول صحیح ضدعفونی کردن سطوح مختلف

نمی توانید همه وسایل را به یک روش ضد عفونی کنید, چرا که ممکن است مواد شوینده باعث خرابی  و آسیب به وسایل الکترونیکی شود.

برای ضدعفونی کردن سطوح لوازم الکترونیکی, از استفاده کردن مواد شوینده جدا خودداری کنید.

گام اول: دستکش بپوشید

قبل از ضدعفونی کردن چه محیط و چه وسایل مختلف, حتما ماسک بزنید و دستکش بپوشید.

گام دوم: جدانمودن تمامی کابل ها و قطعات جانبی

قبل از شروع به ضدعفونی کردن سطوح و لوازم الکترونیکی, تمامی کابل ها و سیم ها و قطعات جانبی مانند فلش یا کارت حافظه را از دستگاه جدا کنید.

هرگز از مواد ضدعفونی کننده و شوینده استفاده نکنید. استفاده از این مواد اغلب باعث آسیب به صفحه و مانیتور دستگاه الکترونیکی می شود. جهت تهیه ماده مناسب برای ضدعفونی کردن سطوح الکترونیکی, بهتر است از محلول آب و الکل استفاده کنید. محلول مورد نظر باید شامل ۷۰ درصد الکل و ۳۰ درصد آب باشد.

برای ضدعفونی کردن هرگز ماده تمیز کننده را بر روی دستگاه اسپری نکنید.

گام سوم: تمیز کنید

محلول مورد نظر را بر روی یک دستمال میکروفایبر اسپری کنید. سپس تمام سطوح خارجی دستگاه را تمیز کنید. مراقب باشید که هرگز محلول مایع به دستگاه نفوذ نکند.

اجازه دهید دستگاه خشک شود.

سپس دستکش هایتان را, اگر یکبار مصرف است دور بیاندازید و اگر چندبار مصرف است با آب و صابون به خوبی بشویید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

ضدعفونی کردن دستگاه های مختلف

برای ضدعفونی کردن قطعات مختلف یک دستگاه بهتر است به روش زیر عمل کنید:

صفحات لمسی- نمایشی و مانیتورها

برای تمیز کردن صفحات, به دلیل حساسیت بالای صفحه های به کار رفته حتما از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید تا کوچکترین خشی بر روی آن ها نیفتد.

برای ضدعفونی کردن صفحات لمسی و مانیتور حتما از محلول آب و الکل استفاده کنید و به هیچ وجه از دیگر مواد تمیز کننده و شوینده استفاده نکنید.

کیبورد

طبق نتایج یک مطالعه, ویروس کرونا می تواند تا ۷۲ ساعت بر روی پلاستیک و فولاد فعال می ماند. از طرفی کیبورد به خودی خود منبع حضور میکروب های مختلف است.

برای پاک کردن کیبورد نیز از محلول آب و الکل استفاده کنید.

ماوس

برای ضدعفونی کردن ماوس ابتدا آن را جدا کنید و به کمک یک دستمال و ترکیب آب و الکل آن را تمیز کنید.

لپتاپ ها

به دلیل استفاده روزانه از لپ تا تاپ ها, امکان آلوده شدن آن ها بسیار بالا است. لپتاپ ها را نیز با استفاه از یک دستمال می توانید تمیز کنید. به هیچ وجه محلول را بر روی لپتاپ به طور مستقیم اسپری نکنید.

سخن آخر

ضدعفونی کردن سطوح را جدی بگیرید چرا که ویروس به راحتی می تواند با لمس کردن این سطوح به بدن شما راه پیدا کند. وسایل الکترونیکی مانند گوشی موبایل, هندزفری را که به طور روزانه و در بیرون از خانه استفاده می کنید, هر روز باید ضدعفونی کنید.

اگر از لپتاپ به صورت چند روز در هفته استفاده می کنید هفتگی آن را ضدعفونی کنید.

 

برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و تندرستی می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *