ماهی نقره ای یا بید کاغذ

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 3:28 ب.ظ

یکی از انواع حشراتی که در محیط زندگی یافت می شود ماهی نقره ای یا بید کاغذ است. رنگ آن سفید و نقره ای است و بر خلاف نامش این حشره هیچ ربطی به ماهی ندارد. فقط به لحاظ ظاهری ( حرکت سریع و شکل مخروطی و باریک در انتهای شکم ) همنام ماهی شده است. نام بید کاغذ نیز برای آن انتخاب شده است که این حشره کاغذ, دستمال کاغذی و هرچیزی که درونش پلی ساکارید داشته باشد می خورد.

این نوع حشره هیچ گونه بیماری به انسان منتقل نمی کند. همینطور نیش نمی زند و گاز نمی گیرد. ماهی نقره ای از نشاسته و سایر انواع قند ها تغذیه می کند.

ماهی نقره ای

طول عمر این حشرات بین ۲ الی ۸ سال است. ماهی نقره ای یک حشره شب رو, فاقد بال و دارای دو عدد شاخک است.  طول آن ها بین ۱۳ الی ۲۵ میلی متر است.

خود این حشره غذای هزارپا, گوش خیزک و عنکبوت است.

ایجاد آلرژی می کند

ماهی نقره ای می تواند موجب ایجاد آلرژی از نوع آسم در انسان شود. این حشرات تنها می توانند باکتری ها را با خود حمل کنند. باکتری ها به پاهای این حشره می چسبند.

مکان های مورد علاقه ماهی نقره ای

این حشره علاقه مند به محیط های تاریک و مرطوب است. از راه ترک ها و سوراخ هایی که در گوشه و کنار خانه است, به درون خانه نفوذ پیدا می کنند.

این حشره اغلب در سرویس بهداشتی و حمام پیدا می شود. مناسب ترین محل برای زیست آن ها همین دومکان است.

جلوگیری از نفوذ ماهی نقره ای به خانه

برای جلوگیری از حضور این حشره در خانه, نکاتی را خدمت شما عزیزان عرض می کنیم:

خشک بودن خانه

همانطور که گفته شد, این حشره علاقه مند به محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و یا حمام است. سعی کنید. با استفاده از یک پنکه و یا کولر مکان را کاملا خشک کنید. وقتی رطوبتی نباشد, این حشره هم نخواهد بود.

پر کردن شکاف ها

تمامی شکاف ها و درزهای موجود در در و دیوار خانه را پر کنید. احتمال لانه کردن این حشرات در های مکان های تاریک مثل آشپزخونه و سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد.

دمای خانه

سعی کنید دمای خانه همیشه خنک باشد. دمای ۲۲ درجه عالی است. زیرا ماهی نقره ای ها علاقه به هوای گرم دارند.

مواد دور ریز

اگر کاغذ باطله زیاد دارید, آن ها را به کیوسک های بازیافت زباله بدهید و از تجمع و جذب این حشرات خودداری کنید. بید کاغذ همان طور که از اسمش پیداست بسیار علاقه مند به کاغذ است.

نگه داری از مواد غذایی

در هنگام نگه داری از مواد غذایی, نهایت دقت را به خرج دهید. سیب زمینی و میوه ها را در جای مناسب و یا بهتر است درون ظرف در بسته نگه داری کنید. این دو نوع خوراکی بهترین غذا برای ماهی نقره ای ها است.

حذف منابع غذای نقره ماهی

برای دفع و نابودی این حشره نباید منابع غذایی در اختیارشان قرار دهید. برای این کار سعی کنید که مواد غذایی را درون ظرف های بسته بندی قرار دهید. لباس های کثیف را به طور مرتب بشویید. از انبار کردن لباس ها خودداری کنید.

روش های ساختن تله برای گرفتن ماهی نقره ای

  1. سیب زمینی یکی از منابع غذایی این حشرات است. می تواند به کمک سیب زمینی یک تله خوب برای آن ها بگذارید. یک عدد سیب زمینی را نصف کنید و درون یک کیسه قرار دهید. ماهی نقره ای ها به سراغ آن خواهند آمد. در این لحظه جا شما می توانید کیسه را گره بزنید و آن را در سطل زباله بیاندازید.
  2. در یک روش دیگر می توانید از قند و نشاسته برای به دام انداختن آن ها استفاده کنید. قند و نشاسته را در یک شیشه مربای بلند بگذارید. سطح بیرونی شیشه را با چسب های کاغذی مخصوص حشرات بپوشانید. بدین صورت می توانید آن ها را به دام بندازید.
  3. در روشی دیگر می توانید یک تکه نان شیرین را درون یک شیشه بگذارید و در محلی که احتمال حضور آن ها بیشتر است قرار دهید. این بار درون شیشه را چسب کاغذی مخصوص حشرات بزنید. ماهی نقره ای پس از بالا رفتن از شیشه به درون میافتد اما هرگز نمی تواند از شیشه بیرون بیاید.

اگر هیچ یک از موارد گفته شده کارساز نبود و یا مایل به انجام آن ها نیستید, با متخصصان ما برای سمپاشی این حشرات تماس بگیرید. شماره های مورد نیاز در سایت ثبت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *