هزارپا و روش های مبارزه با آن

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 8:18 ب.ظ

هزارپا چیست ؟

هزارپایان در خانه ها، پارک ها، باغ ها و برج های مسکونی یافت می شوند . بدن هزارپا شبیه به یک استوانه دایره می باشد . این حشره به خوبی قادر است که دور ۳۶۰ درجه به حول محور خود بزند . طول آن ها از ۵/۰ میلیمتر تا ۵۰ سانتیمتر است . بدن از دو ناحیه سر و تنه تشکیل شده است .

هزارپایان رزوها درون خاک، درزو شکاف دیوارها و زیر سنگ ها مخفی می شوند و شب یا پس از باران های شدید مدت کوتاهی به صورت مخفیانه ظاهر می گردند .

بیش تر هزارپایان گیاهخوار هستند ولی بعضی شکارچی بوده و از جانوران دیگر تغذیه می کنند .

انواع هزارپایان

دو نوع هزارپا داریم : گوشت خوار و گیاه خوار

هزارپای گیاه خوار در مزارع آفت به حساب می آید . هزارپای گیاه خوار از ریشه بافت های مرده گیاهی و ریشه گیاه تغذیه می کند و باعث آسیب به گیاه می شود .

هزارپای گوشت خوار : نوع گوشت خوار شکارچی بوده و به هر موجود زنده کوچکی حمله می کند . گاهی ممکن است به انسان حمله کند و با نیش زدن از خون انسان تغذیه کند .

چگونه می توانیم از وجود هزارپا در منزل خلاص شویم ؟

از بین بردن جاهای مرطوب در خانه و تعمیر شکاف ها و درزها از بهترین روش های مبارزه با هزارپا است . بهتر است روی خاک گلدان در حدود ۲ تا ۵ سانتی متر از شن یا سنگ های ریز استفاده شود . در این حالت بعد از آبیاری گلدان، بسیاری از هزارپاها از بین می روند و امکان زندگی درون گلدان برایشان فراهم نمی شود  و نمی توانند درون خاک تنفس کنند و از بین می روند . پاشیدن سم سوین در حاشیه فرش ها و گوشه و کنار منزل نیز وسیله ای دیگر برای مبارزه با این حشره می باشد . با شیوع فصل گرما باید سمپاشی هزارپا صورت گیرد و نوبت بعد اواخر بهار است و یک ماه بعد باید سمپاشی تکرار شود .

سخن پایانی

هزارپاها حشرات خطرناکی برای انسان نیستند و همچنین ناقل بیماری خاصی نیز نمی باشند، اما به لحاظ بار روانی وجود آن ها در خانه و محل سکونت انسان ناخوشایند می باشد، لذا با سمپاشی هزارپا به صورت اصولی و حرفه ای می توان این مشکل را برطرف نمود . شرکت سمپاشی نگارین تندیس در این راستا آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *