از بین بردن شب پره هندی

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 4:57 ب.ظ

آشنایی با آفت شب پره هندی

یکی از آفات یا حشراتی که در اکثر خانه ها یافت می شود, شب پره هندی است. این حشره می تواند مواد غذایی را در هر مرحله ای که باشند ( تولید, انبار داری و مصرف ) آلوده کند. علاوه بر این, این حشره می تواند موجب تخریب و آسیب زدن به کلکسیون های جانوری و کندوی عسل نیز شود.

شب پره هندی بیشتر از غلات موجود در خانه ها تغذیه می کند.

لارو این حشره می تواند در حین تنیدن تار در اطراف و سطح مواد غذایی از آن ها تغذیه کند. در نتیجه شما بر روی مواد غذایی شاهد فضولات, پوست های ناشی از جلد اندازی لارو و بوی نامطبوع حاصل از این آلودگی ها خواهید بود.

شکل ظاهری شب پره هندی

تنه لارو ها سفید رنگ بوده و سر آن ها تیره رنگ است. اغلب لاروهای بالغ به رنگ سفید مایل به زرد یا صورتی هستند. طول این حشرات بین ۱۲ الی ۱۴ میلی متر است.

تمامی حلقه های روی بدن لاروها دارای موهای پراکنده و تقریبا بلند است.

لاروها می توانند به درون روزنه مواد غذایی که اندازه ای بین ۰٫۴۵ الی ۰٫۳۹ دارند, نفوذ کنند.

لارو این حشرات در یک پیله ابریشمی بدون حافظ که قهوه ای رنگ است و اندازه ای بین ۶ الی ۱۱ میلی متر دارند و در مکانی که آلوده است جای می گیرند.

طول حشره های بالغ ۸ میلی متر است و طول بال آن به ۱۲ الی ۲۰ میلی متر می رسد.

زندگی شب پره هندی

شب پره هندی ماده بین ۴۰ الی ۳۵۰ تخم می گذارد. در شرایط مساعد تخم ها پس از ۳ روز و در شرایط نامساعد تا ۱۵ روز طول می کشد که از تخم بیرون بیایند.

دما و رطوبت از مهم ترین علل وجود این حشرات در خانه ها است. همچنین دما و رطوبت بالا بر میزان تخم گذاری این حشره تاثیر می گذارد.

رهایی از شر شب پره هندی برای همیشه

برای دفع همیشگی این حشرات بهتر است طبق موارد زیر عمل کنید:

کنترل با سموم شیمیایی

برای استفاده از این روش توصیه می شود که در محیط های بازی که دچار این آفت هستند مانند انباری, انجام شود. زیرا مواد شیمیایی از خود گاز تولید می کنند که این گاز ها برای انسان ها خطرآفرین و سمی هستند. این مواد شیمیایی حتی در محیط های باز هم سمی هستند و افراد قبل ورود به این محیط ها باید ابتدا محیط را تهویه کامل کنند.

کنترل فیزیکی

به واسطه یک ماده به نام “گرد دیاتومه” می توان از شر شب پره هندی خلاص شد. این گرد آب بدن لاروها را خشک می کند تا جایی که در معرض خشکی بیش از حد قرار می گیرند و می میرند. استفاده از این گرد در خانه امکان پذیر است  و ضرری برای انسان ندارد.

می توانید با استفاده از یک شعله افکن و ایجاد فضای گرم درمحیط های باز و بسته لاروها را از بین ببرید. و یا در صورت نداشتن شعله افکن مواد آلوده به شب پره هندی را در محیط باز مثلا زیر نور آفتاب پهن کنید تا آن ها بمیرند.

 

مطالب مفید خواندنی: بهترین شرکت سمپاشی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *