حشرات خانگی و انواع آن

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 1:20 ب.ظ

ممکن انواع حشرات خانگی را در منزل خود مشاهده کرده باشید . اما ندانید که دقیقا چه هستند . علت وجود حشرات متفاوت است که درآینده آن ها را بررسی می کنیم . در این مقاله قصد داریم که با انواع حشرات خانگی آشنا شویم :

انواع حشرات

برخی از حشراتی که بیشتر با آن ها سر و کار داریم را در ادامه آورده ایم :

سوسک فرش

معمولا این سوسک در اطراف فرش ها زندگی می کند . سوسک فرش از الیاف فرش , غذای حیوانات و همچنین غلات تغذیه می کند . سرعت باروری این حشرات بسیار پایین است . بنابراین اغلب متوجه حضورشان نمی شوید . این حشرات باعث بیماری نمی شوند .

سوسک غلات

سوسک هایی مثل سوسک قرمز , سوسک برنج یا سوسک آرد جزء سوسک غلات به حساب می آیند . از بابت این سوسک ها باید کمی نگران بود . معمولا به واسطه غلات وارد ظروف بسته بندی می شوند و باعث کاهش کیفیت می شوند . تخم این سوسک را می توان در ظروف غلات , جعبه ها و یا کیسه ها پیدا کرد . نوع بالغ آن ها تا ۱ سال می تواند زنده بماند .

هزارپا

هزار پا ها برخلاف نامشان فقط ۱۵ پا دارند و چون میخزند , ترسناک به نظر می آیند . سرعت حرکتشان بالاست و تقریبا در هر ۱ ثانیه ۳ سانتی متر جا به جا می شوند . بنابراین به دام انداختنشان سخت است . خوبی هزارپا آن است که حشراتی مثل بید, کنه, موریانه, و پشه را با استفاده از پاهای سمی جلویی اش می کشد .

کک

کک ها به واسطه حیوانات دیگر وارد محیط خانه می شوند . کک ها حشرات بسیار زننده ای هستند و گاز می گیرند . بیشتر این گزیدگی ها در فصل گرما اتفاق می افتد .

خرخاکی گلوله ای

خرخاکی نوعی از حشرات است که پوست سفتی دارند و در مکان ها و محیط های مرطوب بیشتر یافت می شود . می توان شب ها این حشرات را در کنار سنگ ها و یا گلدان ها پیدا کرد . این حشره روزها پنهان می شود و شب ها برای تغذیه بیرون می آید .

مبارزه ارگانیک با حشرات خانگی

می توانید قبل از سمپاشی خانه از روش های ارگانیک استفاده کنید . اگر از این روش ها نتیجه ای حاصل نشد , با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت از شر حشرات مزاحم راحت شوید .

استفاده از نعناع

نعنا به دلیل عطری که دارد علاوه بر خشبو کردن محیط خانه , باعث دفع سوسک , پشه و عنکبوت می شود . برای استفاده از نعنا مقدار ۲۵۰ گرم آب را با ۸ قطره روغن طبیعی نعنا مخلوط کنید . سپس در درزها و لانه های این حشرات اسپری کنید .

استفاده از خاک دیاتومه

این خاک از جلبک تک سلولی فسیل شده و خرد شده به وجود می آید . به کمک این خاک می توانید حشراتی مانند پشه , کک , سوسک و عنکبوت را از محیط خانه دفع کنید . این خاک هیچ ضرری برای انسان ندارد . اما برای حشراتی که پوسته سخت دارند خطرناک است .  ۴۸ ساعت پس از تماس حشره با خاک دیاتومه , می میرد .

روغن چریش

این روغن از درخت چریش به دست می آید و خواص زیادی دارد . استفاده از این روغن باعث دفع حشراتی چون سوسک و مگس سفید می شود . این روغن قادر است حدود ۲۰۰ گونه از حشرات را از بین ببرد . روغن چریش هیچ ضرری برای انسان ندارد .

تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

آشپزخانه منبع جذب حشرات است . حشرات برای تغذیه به آشپزخانه می آیند . درز کابینت ها , کنار اجاق گاز , پیشخوان یا هرجای دیگری می تواند مکان ذخیره سازی غذا و همچنین مکان رشد آن ها نیز باشد .

اگر با آرد و غلات تماس داشته اند , آن ها را دور بریزید .

سعی کنید محیط آشپزخانه و کابینت ها را تمیز نگه دارید تا از تجمع , زیست و تخم ریزی حشرات جلوگیری کنید .

تمیز کردن کمدها و کشو ها

بید کاغذ و سوسک چرم از جمله حشراتی هستند که در اطراف کمد و لوازم دیده می شوند . سعی کنید کمدها و کشوهایتان را به طور مرتب تمیز کنید .

رطوبت و آب های راکد

بیشتر حشرات در مکان هایی که آب راکد و مانده وجود دارد تولید مثل می کنند .

 

سعی کردیم به صورت جامع در باره حشرات خانگی و انواع و نحوه دفع آن ها به طور ارگانیک برایتان توضیح دهیم.

 

 

برای دریافت مشاوره سمپاشی با ما تماس بگیرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *