راه های دفع حشرات موجود در آشپزخانه

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر سایت
  • در : 11:50 ب.ظ

در صورت مواجه با حشرات خانگی, اولین راهی که به ذهن هر فردی برای دفع حشرات می رسد آن است که به وسیله یک حشره کش آن را از بین ببرد. قطعا همه شما می دانید که این مواد حشره کش همگی دارای مواد شیمیایی هستند که ممکن است سلامت انسان رابه خطر بیاندازد. علاوه بر سلامت انسان, مواد موجود در این حشره کش ها برای محیط زیست و سیاره ما بسیار خطرناک هستند.

بنابراین برای دفع حشرات خانگی, راه هایی را در ادامه به شما آموزش می دهیم که بدون هیچ ضرری می توانید از شر حشرات خلاص شوید.

دفع حشرات  موجود در آشپزخانه

حشرات در همه جای خانه هستند. اما برخی حشرات علاقه مند به مکان های خاصی هستند. بیشتر حشراتی که به سمت آشپزخانه حمله ور می شوند را در ادامه به همراه آموزش هایی برای دفع حشرات معرفی خواهیم کرد:

مورچه ‌ها

مورچه ها ازجمله حشراتی هستند که به آشپزخانه علاقه مندند. مورچه ها می توانند با جابه جا کردن خاک و حتی مدفوع خودشان مواد غذایی را آلوده کنند. برای دفع حشراتی مانند مورچه از دستورالعمل های زیر پیروی کنید:

محلول سرکه و آب

مقدار نصف یک پیمانه سرکه سفید را درون یک بطری آب بریزید و در لانه مورچه ها اسپری کنید. سرکه حس بویایی مورچه ها را اذیت می کند و باعث می شود که دیگر به آن مکان برنگردند.

استفاده از فلفل یا پودر ذرت و یا قهوه

برای دفع حشراتی مثل مورچه, استفاده از فلفل یا پودر ذرت و قهوه نیز حس بویایی مورچه ها, که یک وسیله ارتباطی با یکدیگر است را, دچار اختلال می کند. یکی از این ۳ ماده ای که گفته شد را در اطراف لانه آن ها بریزید. مورچه ها دیگر به آن جا بر نخواهند گشت.

محلول مایع ظرفشویی و آب

مقدار ۱۰ الی ۲۰ قطره از مایع ظرفشویی را در یک بطری آب بریزید و در لانه مورچه ها یا ناحیه ای که قرار دارند اسپری کنید.

مگس‌ها

مگس های خانه ای و مگس های میوه ای دو نوع شایع ترین انواع مگس ها هستند که اغلب آن ها را دیده اید. این حشرات معمولا از در و پنجره هایی که درزگیر ندارند وارد خانه و آشپزخانه می شوند. مگس ها می توانند حامل بیماری باشند. برای برای دفع حشراتی  مانند مگس طبق این روش عمل کنید:

ساخت تله میوه ای

یک تکه میوه را در ظرفی بگذارید. توجه داشته باشید که قسمت بریده شده به سمت بالا باشد. ظرف را با یک نوار پلاستیکی بپوانید و با خلال دندادن سوراخ هایی ایجاد کنید که مگس بتواند وارد آن شود. پس از وارد شدن مگس می توانید آن را به دام انداخته اید و می توانید آن را از بین ببرید.

پروانه ‌ها

معمولا پروانه ها در گوشه کنار آشپزخانه ها سکونت دارند. اصولا این حشرات شبانه وارد خانه و آشپزخانه می شوند و در غلات و آرد و حبوبات و انواع دانه ها تخم گذاری می کنند. با این کار باعث خرابی مواد غذایی می شوند. برای دفع حشراتی  مثل پروانه ها به این روش ها عمل کنید:

تمیز کردن ظروف و کیسه ها

اغلب پروانه ها درون ظرف ها و جعبه ها وجود دارند. و بدین طریق وارد منزل می شوند. با استفاده از یک دستمال نم دار مانع از پخش آن ها به درون مواد غذایی شوید.

استفاده از برگ بو

یکی از روش های طبیعی برای دفع حشرات, استفاده از برگ بو است. این برگ ها از تکثیر حشرات در خانه جلوگیری میکنند.

 سوسک‌ها

شایع ترین حشرات موجود در خانه و آشپزخانه سوسک ها هستند. آن ها به هرطریقی و از هر سوراخی راهی برای ورود به خانه پیدا می کنند. سوسک ها نیش نمی زنند ولی می توانند عامل بیماری باشند.

برای برای دفع حشراتی  مانند سوسک به روش های زیر عمل کنید:

ساخت تله با بطری

کف یک بطری را با مایعی چسبناک مانند شربت یا کره بادام زمینی که موجب جذب سوسک ها می شود پر کنید. دیواره های داخلی بطری را با روغن غذایی چرب کنید ( دقت کنید که بیرون بطری را چرب نکنید ). سوسک به محض ورود به بطری به دام میفتد و دیگر نمی تواند از آن بیرون بیاید.

استفاده از گیاه نعنا گربه ای

نوعی گیاه است که بوی بسیار قوی ای دارد. گربه ها بسیا علاقه مند به این گیاه هستند. اما سوسک ها از آن بیزار هستند. گلدان های کوچکی از این گیاه را می توانید در خانه نگه داری کنید. در نتیجه دیگر شاهد سوسکی در خانه نخواهید بود.

 

مطالب مفید خواندنی: قیمت سمپاشی منازل در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *