مکانیزم سمیت مار، عقرب و عنکبوت

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 8:33 ب.ظ

با ما در این مقاله همراه باشید تا در رابطه با عقرب، مار و عنکبوت اطلاعاتی کسب کنید و با نحوه سمپاشی آن ها آشنا شوید .

عنکبوت‌های بیوه و بعضی از عقربها از طریق زهر نورو توکسیک خود باعث بروز بیماری در انسان می‌شوند . زهر عنکبوت بیوه حاوی یک پروتئین مخرب اعصاب ماهیچه‌ای است که انتقال یون‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این زهر باعث تولید عرق، راست شدن موها، گرفتگی ماهیچه‌ها و ضعف رعشه و گاهی اوقات فلج و بی‌حسی و تشنج می‌شود.

این زهر عوارض جلدی خطرناکی به وجود نمی‌آورد اما باعث بروز عکس‌العمل‌های عمومی می‌گردد. زهر عقرب نیز بر اعصاب تاثیر می‌گذارد این زهر شامل چندین پروتئین با وزن مولکولی کم (نورو توکسین ها)، مخاط (۵-۱۰ ٪)، نمک‌ها و ترکیبات آلی مختلفی از قبیل آمینو اسیدها، نوکلئوتید ها می‌باشد.

برخلاف ظهر اغلب عنکبوت‌ها و مارها زهر عقرب حاوی مقدار کمی آنزیم و یا فاقد آن است. علائم عمومی مسمومیت با زهر عقرب شامل:

تیرگی در بینایی، عرق، فلج منتشره، انقباض ناگهانی و شدید ماهیچه‌ای، ترشح بیش‌ازحد بزاق، افزایش خون و گاهی اوقات تشنج می‌باشد. مرگ معمولاً درنتیجه‌ی فلج تنفسی، پارگی رگ‌های پیرامونی و یا میوکاردیت رخ می‌دهد .

سپاسگزارم از شما که با ما همراه بودید .

لطفا نظرات یا درخواست خود را در کادر زیر درج فرمایید.

جمع بندی

عقرب و مار با آفت هایی که می شناسیم ( سوسک، ساس، مارمولک، موش، مورچه و موریانه ) متفاوت هستند، زیرا نیش زننده هستند و در صورت نیش زدن دارای زهر کشنده هستند، بنابراین باید فورا نسبت به از بین بردن و دفع آن ها اقدام شود . هیچ راهی بهتر از سمپاشی برای از بین بردن مار و عقرب نیست . با این کار می توانید به صورت تضمین شده برای همیشه از شر این آفت ها خلاص شوید . برای سمپاشی تضمینی لازم است که از شرکت های سمپاشی کمک بگیرید .

شرکت سمپاشی نگارین تندیس با دارا بودن مجوز از وزارت بهداشت و با بهره گیری از کادری مجرب بهترین خدمات سمپاشی را به مشتریان خود ارائه می دهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *