موشهای دارای اهمیت بهداشتی

  • موضوع :
  • نویسنده : مدیر وبسایت
  • در : 6:30 ب.ظ

موشهای دارای اهمیت بهداشتی

 

موشهای دارای اهمیت بهداشتی ، موش خانگی ، موش بندری ، موش بندری قهوه ای ، مبارزه با موش ها ، اهمیت بهداشتی موش ها ، جوندگان ، انواع موش ها ، مبارزه با موش ها ، سمپاشی موش ها ، کشتن موش ها

موشهای دارای اهمیت بهداشتی در سطح جهان

موش خانگی

این موش با جثه کوچک در رنگهای نسبتا متفاوت دیده می شود . اخیرا معلوم شده که هر جا موشهای بزرگتر کنترل شده اند ، موش خانگی بیشتر شده است . در حال حاضر موش خانگی بیشترین انتشار را دارد . در انبارهای مواد غذایی و ساختمانهای شهری و روستایی ، سردخانه ها ، مزراع برنج و نیشکر ، مزارع غلات ، محل انباشت پسماند ، معادن زغال سنگ و به طور کلی در همه جا حضور دارند .

موش بندری :

نام دیگر این موش ، موش سقف می باشد که به وش سیاه و موش کشتی هم معروف است . این نوع موش به صورت دسته جمعی در گروه های کوچک فامیلی زندگی می کند . بسته به شرایط اقلیمی در داخل یا خارج ساختمان ها مسکن اختیار می کنند . روی شاخه های بلند درخت و تاج نخل لانه می سازند و خسارات زیادی را به درختان میوه وارد می کنند . در داخل منازل ، انبارها ، مرغداری ها ، بازار و رستوران ها وجود دارند . انتشار آنها در دنیا بیشتر از موش قهوه ای است .

مسکن اجدادی این موش در جنوب شرقی آسیا و چین می باشد . ولی امروزه در اکثر نقاط و به خصوص در مناطق گرمسیر دیده می شود . انتشار آن در نیمکره شمالی بیشتر از نیمکره جنوبی است . در ایران در سواحل دریای خزر و دشت خوزستان وجود دارد و همچنین در خراسان و حتی در تهران دیده شده است . در اروپا به علت تغییر فرم ساختمان ها راتوس راتوس کاهش یافته و در عوض راتوس نروژیکوس افزایش یافته که این امر در انگلستان بیشتر مشهود است .

موش بندری قهوه ای:

این موش یک گونه مهاجر است و در شرایط مساعد به صورت اجتماعی در گروه های چند صد تایی زندگی می کنند که علاقه به لانه سازی در داخل زمین و جاهای امن دارد . در داخل منازل بین فضاهای خالی دیوار و کف و در خارج از منازل در کنار نهرها بخصوص فاضلابروها ، زه آبها ، رودخانه ها و سایر منابع آب زندگی می کنند . انتشار آنها در نیمکره شمالی بیش از جنوبی است و وفور آنها در مناطق گرمسیر بیشتر از راتوس راتوس است . در ایران این موش در سواحل دریای خزر از بندرگز تا آستارا دیده می شود .

سمپاشی سوسک ، سمپاشی موش ، سمپاشی سوسک فاضلاب ، سمپاشی منازل

موشهای دارای اهمیت بهداشتی در سطح جهان , سمپاشی سوسک , سمپاشی سوسک ریز , سمپاشیشرکت معتبر سمپاشیشرکت معتبر سمپاشی سوسک آشپزخانهسمپاشی در تهرانگندزدایی اصولیسمپاشی منازل , سمپاشی سوسک منازل , سمپاشی موشسمپاشی ساس , سمپاشی , سمپاشی سوسک فاضلاب , سمپاشی مورچه  , موریانه , سمپاشی موریانه , ضرورت سمپاشی مورچه , زندگی مورچه ها ، سمپاشی در تهران ، مبارزه با ساس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *